Case

Uniek wielerdisplay voor Kom op Tegen Kanker
- Eindklant JBC
- Opdracht van JBC
- Concept van White Light
- Uitvoering door White Light
-
Wat en waar?
85 Vlaamse JBC winkels
In de aanloop naar het WK Wielrennen in september lanceerde JBC de “Gelijk nen Echte”-campagne. De hele #JBCfamily ondersteunt hiermee Kom Op Tegen Kanker. White Light werd gevraagd om een aan dat goede doel gewijde kledingcollectie met o.a. professionele wieleroutfits op een creatieve manier in de kijker te zetten in alle Vlaamse filialen van de kledingsretailer.
Elke winkel kreeg een specifieke zone met de Kom op Tegen Kanker-kledingcollectie. Om duidelijk te maken waar de klant moest zijn om deel te nemen (en de kleding dus te kopen) produceerden we allerlei POS-materialen (kartonnen displays / cut-outs). Daarnaast maakten we via vloerbestickering ook een wandelpad om mensen te leiden in de winkel.
De kers op de taart is de ontwikkeling van een wielrennersdisplay uit plexiglas aan de kassa, waarbij je bij een aankoop op het knopje van het display kan drukken en het in de wielerwereld alom bekende ‘Ro-da-ni-jaa’-deuntje te horen krijgt.
Voor de ontwikkeling van dit display, trokken we alle expertise-registers open. De letters en de fiets (let op het niveau van detail!) werden gelaserd met onze eigen lasermachine. Frezen zou met zo’n delicaat ontwerp niet gelukt zijn. De wielen hebben de vorm van het Kom op Tegen Kanker-logo. We ontwierpen alles zelf, tot de elektronische bediening toe. De batterijen gaan een zestal maanden mee, lang genoeg tot de start van het WK wielrennen in september.
Leuke sidenote: ook van deze opdracht gaat 15% van onze omzet naar Kom op Tegen Kanker.
Let’s get
it started
Jouw project begint met een goede babbel. Liefst in onze showroom op C-mine in Genk. So we can show that we walk the talk.
Cases
Ontdek ze allemaal-
Meebouwen aan topwerkplekken
De opdracht? Een sfeervolle en inspirerende plek creëren. Eclectisch chic, maar bovenal professioneel. Om te vergaderen, brainstormen én ontspannen.
-
A feelgood design for high level performance
Nieuwe kleedkamers voor KRC Genk. Met de brand manual van de club als basis, vertaalden we het moodboard naar een hip én warm ontwerp.
-
Een tien voor sfeer en gezelligheid
De vraag van Spaas Kaarsen stak het vuur aan onze creatieve lont om iets uitzonderlijks te realiseren.